Dziś krótka instrukcja, na czym polega rozgrywka w stworzoną w projekcie grę. Przez cały lipiec na naszym profilu na Facebooku będą pojawiać się posty dot. różnych kart, dlatego zachęcamy również do śledzenia fanpage.
Na początku ważne jest, aby wszyscy uczestnicy gry usiedli w kole, żeby widzieć siebie nawzajem. Zapoznają się ze swoją talią kart reakcji.
Następnie prowadzący zajęcia odczytuje kartę sytuacji wylosowaną z serii kart sytuacji (którą trzyma w ręku).
Wtedy gracze (tj. uczniowie) szukają wśród swojej talii karty odpowiedniej reakcji. Gdy każdy gracz przygotuje swoją reakcję, kładzie wybraną kartę przed sobą, napisem do góry.
Następnie prowadzący prosi graczy, aby kolejno odczytali swoją reakcję na zaistniałą sytuację. Podczas odczytywania reakcji przez graczy prowadzący zwraca uwagę ile razy została postawiona reakcja w sposób pasywny bądź agresywny. (Prowadzący grę posiada oczywiście własny spis reakcji z podziałem na reakcje prawidłowe i nieprawidłowe).
Po zakończonej rundzie omawia z graczami postawioną przed nimi sytuację i ich reakcję, zwraca uwagę i wyjaśnia, dlaczego często reagujemy pasywnie lub agresywnie i dlaczego to nie jest najlepszy sposób na bronienie lub stawianie swoich granic.