Podczas spotkań online podtrzymanie uwagi uczestników jest dość karkołomnym wyzwaniem. Świadomość, że spotkanie jest realizowane przez internet, daje możliwość angażowania się w wiele różnych zajęć poza główną aktywnością. Dobrym rozwiązaniem będzie więc zachęcanie uczestników do ciągłej aktywności. Możemy to osiągnąć poprzez prośby o wykonywanie prostych czynności, które będą ukierunkowywały uwagę naszych odbiorców. Tego typu formami zaangażowania mogą być m.in. odpowiedzi na pytania w formie głosowej lub wpisów na czacie, branie udziału w sondach (np. podnoszenie rąk realnie lub wirtualnie), bądź wyrażanie swoich opinii poprzez proste bezpłatne narzędzia np. https://answergarden.ch/ Niektórzy z trenerów wymagają od uczestników szkolenia stale włączonej kamery. Na pierwszy rzut oka wydaje się to być element zwiększający uwagę podczas szkolenia. Ma on jednak również negatywną stronę.
tekst: dr Michał Wiechetek
Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakie mogą być negatywne strony włączonej kamery na szkoleniach online, zachęcamy do pobrania naszego darmowego e-booka “”Edukacja i spotkania online – angażujące formy prowadzenia zajęć”, który dostępny jest tu: POBIERZ E-BOOKA