Faktem jest, że podczas szkoleń online trudniej jest utrzymać uwagę uczestników na optymalnym poziomie niż podczas spotkań stacjonarnych. Planując długość szkolenia online, należy wziąć pod uwagę kilka czynników:
- metody wykorzystywane podczas szkolenia online – przy dłuższym szkoleniu konieczne jest wykorzystanie różnorodnych metod warsztatowych angażujących uczestników, np. praca w podgrupach, odgrywanie ról itp.
- analiza możliwości i motywacji uczestników – warto dowiedzieć się, kim są uczestnicy szkolenia online; czy są to będą osoby młode, przyzwyczajone do wielogodzinnej pracy przed ekranem komputerowym, czy też osoby starsze, niepełnosprawne. Dobrze jest zbadać również motywację uczestników do udziału w szkoleniu online – czy jest to motywacja zewnętrzna – „bo szef zalecił”, czy też motywacja wewnętrzna – „potrzebuję osobiście tego szkolenia”. Jeżeli wśród uczestników dominuje motywacja zewnętrzna, można rozważyć krótsze szkolenie. Jeżeli natomiast uczestnicy mają silną motywację wewnętrzną, wówczas możliwe będzie efektywne przeprowadzenie dłuższego szkolenia online.
tekst: dr Iwona Ulfik-Jaworska
Więcej czynników, które wpływają na decyzję o długości szkolenia online, znajdziesz w naszym darmowym e-booku “”Edukacja i spotkania online – angażujące formy prowadzenia zajęć”, który dostępny jest tu: POBIERZ E-BOOKA